جزوه پرو

جزوه پرو

مرجع دانلود فایل های پی دی اف
جزوه پرو

جزوه پرو

مرجع دانلود فایل های پی دی اف

کتاب بانک اطلاعات علمی _ کاربردی جلد دوم مصطفی حق جو

دانلود کتاب بانک اطلاعات علمی _ کاربردی جلد دوم مصطفی حق جو PDF توسط وب سایت جزوه پرو برای شما عزیزان تهیه شده است ، بانک اطلاعات به عنوان منبع در خصوص رشته های تخصصی مهندسی و علوم کامپیوتر مطرح بوده است. که امروزه در برخی از کشور ها دوره های کارشناسی این کتاب را آموزش می دهند.

معرفی مباحث کتاب بانک اطلاعات علمی کاربردی

بانک اطلاعات شی گرا و XML

مدیریت تراکنش

بانک اطلاعات نامتمرکز توزیعی

مدل های پیشرفته تراکنش

امنیت در بانک اطلاعات

سیستم های نوین بانک اطلاعات

لغتنامه ضمیمه

منبع: https://jozvepro.com/product/banke-etelaate-elmi-karbordi/

دانلود کتاب گفتاری در باب نابرابری ژان ژاک روسو PDF

دانلود کتاب گفتاری در باب نابرابری ژان ژاک روسو PDF توسط وب سایت جزوه پرو برای شما عزیزان تهیه شده است ، این کتاب که یکی از تأثیرگذارترین آثار عصر روشنگری است گفتاری در مورد منشأ و اساس نابرابری است و تحت عنوان گفتاری درباره ی نابرابری در این به چاپ رسیده است.

این کتاب اثری از فیلسوف ژان ژاک روسو است و در سال 1755 نوشته شده است. .این گفتمان که تحقیقی بسیار بدیع در مورد سیاست و طبیعت انسانی است، دیدگاهی نظری از مردم در شرایط پیش از اجتماعی و تأثیرات متعاقب آن تمدن ارائه می‌کند.

نویسنده نظریه تکاملی را توسعه می‌دهد که داروینیسم را پیش‌بینی می‌کند و جنبه‌هایی از اخلاق، جامعه‌شناسی و معرفت‌شناسی را در بر می‌گیرد. روسو برای اولین بار در این اثر تصور خود را از وضعیت طبیعت انسانی آشکار می‌کند.

او سپس روشی را توضیح می دهد که از نظر او، مردم ممکن است جامعه مدنی را ایجاد کرده باشند، و این او را به این نتیجه می رساند که مالکیت خصوصی منبع اصلی و اساس همه نابرابری ها است. متن در سال 1754 در پاسخ به یک مسابقه ی جایزه دار نوشته شده است.

آکادمی دیژون در پاسخ به این درخواست: “منشأ نابرابری در بین مردم چیست و آیا قانون طبیعی مجاز است؟” روسو با رساله خود برنده نشد (همانطور که برای گفتار در مورد هنر و علوم هم نتوانست برنده شود). ژان-ژاک روسو فیلسوف، نویسنده، آهنگ‌ساز اهل جمهوری ژنو، در سدهٔ هجدهم و اوج دورهٔ روشنگری اروپا می‌زیست.

اندیشه‌های او در زمینه‌های سیاسی، ادبی و تربیتی، تأثیر بزرگی بر معاصران گذاشت. نقش فکری او که سال‌های زیادی از عمرش را در پاریس سپری کرد، به عنوان یکی از راه‌گشایان آرمان‌های انقلاب کبیر فرانسه قابل انکار نیست.

منبع: https://jozvepro.com/product/goftari-dar-babe-nabarabari/

دانلود کتاب درباره معنی زندگی شهاب الدین عباسی PDF

دانلود کتاب درباره معنی زندگی شهاب الدین عباسی PDF توسط وب سایت جزوه پرو برای شما عزیزان تهیه شده است ، کتاب درباره معنی زندگی، اثری بی‌نظیر و خواندنی از ویل دورانت، نویسنده‌ی مشهور کتاب‌های تاریخ تمدن است. او در کتاب درباره معنی زندگی، درباره‌ی این پرسش بنیادین و مهم صحبت کرده است: معنی زندگی چیست؟

درباره‌ی کتاب درباره معنی زندگی

ویل دورانت، ماجرای نوشتن کتاب درباره معنی زندگی را اینطور تعریف می‌کند. روزی مردی شیک‌پوش به سراغش می‌آید و به او می‌گوید که قصد خودکشی دارد. او تلاش می‌کند تا با راهکارهای مختلف مثل پیدا کردن شغل یا خوردن یک وعده غذای عالی او را از تصمیمش منصرف کند.

مرد شیک‌پوش هم شغل خوبی دارد و هم گرسنه نیست. او از موضوع دیگری رنج می‌برد. موضوعی که دستمایه‌ی نوشتن این کتاب قرار می‌گیرد. ویل دورانت برای اینکه بتواند انگیزه‌ی زندگی کردن را پیدا کند، با آدم‌ها و افراد بسیاری درباره‌ معنی زندگی حرف می‌زند.

ویل دورانت نشست و نامه‌ای نوشت، نامه‌ای که در طرح پرسش‌ها، فلسفی بود و طنینی شاعرانه داشت. او آن نامه را برای صد نفر فرستاد و از آن‌ها دعوت کرد نه تنها به پرسش بنیادی معنی زندگی (به نحو انتزاعی) جواب بدهند بلکه بگویند خودشان (به طور عینی و خاص) در زندگی چگونه معنی، هدف و رضایتمندی یافتند.

به تعبیر دورانت: سرچشمه‌های الهام و انرژی شما چیست؟ هدف یا انگیزه نیروبخش زحمت و تلاش شما چیست؟ از کجا تسلّی‌خاطر و شادمانی می‌یابید و دستِ آخر، گنج‌تان در کجا نهفته؟

مهاتما گاندی، جورج برنارد شاو، سینکلر لوئیس، جواهر لعل نهرو و آندره موروئا برخی از افرادی بودند که ویل دورانت به آن‌ها نامه نوشته بود. نتیجه‌ی تمام آن مکاتبات به یکی از زیباترین کتاب‌هایی بدل شد که تابحال نوشته شده است. درباره معنی زندگی، فلسفه‌ی زیبای حیات ما و هدف آن است که با نثری زیبا و عمیق ما را به فکر درباره‌ معنی زندگی وامی‌دارد

کتاب درباره معنی زندگی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

کتاب درباره معنی زندگی، برای همه‌ی دوست‌داران فلسفه جالب است. اگر شما هم دنبال معنا و انگیزه‌ای برای زندگی کردن می‌گردید، کتاب درباره معنی زندگی را بخوانید.

درباره‌ی ویل دورانت

ویلیام جیمز دورانت در 5 نوامبر 1885 در ماساچوست به دنیا آمد. ویل دورانت در ابتدا می‌خواست کشیش شود اما در دانشگاه بیشتر علوم، از زیست‌شناسی گرفته تا تعلیم و تربیت را تجربه کرد.

اما بالاخره بعد از خواندن کتاب اخلاقِ اسپینوزا به سراغ فلسفه رفت، آن رشته را تا دکترا ادامه داد و استاد دانشگاه شد و کتاب‌های فلسفی زیادی تألیف کرد.

علت شناخته‌شدن ویل دورانت در دنیا، تالیف مجموعه‌ی یازده جلدی تاریخ تمدن است که آن را به همراه همسرش، آریل دورانت نوشت.

او برای نوشتن هر فصل از کتاب به گوشه‌ای از دنیا سفر می‌کرد؛ از مصر و ایران تا سیبری و ژاپن. مقصد او برای نوشتن جلد اول کتاب تاریخ تمدن با عنوان «مشرق‌زمین، گهوارهٔ تمدن» بود. بعد چاپ جلد اول، سفرهای دور دنیایش شروع شد که 50 سال ادامه یافت.

ویل دورانت در 7 نوامبر 1981 در سن 96 سالگی در لس آنجلس، کالیفرنیا چشم از دنیا فروبست.

بخشی از کتاب درباره معنی زندگی

رشد و گسترش معرفت، که برای آن این همه آرمان‌گرا و اصلاح‌طلب دست به دعا می‌شدند، به سرخوردگی‌ای ختم شد که روح نسل ما را تقریباً درهم شکسته است.

ستاره‌شناسان به ما گفته‌اند که کار و بار آدمی فقط لحظه‌ای ناچیز در خط سیر یک ستاره است؛ جغرافیدان‌ها به ما گفته‌اند که تمدن چیزی نیست مگر دوره‌ای کوتاه و ناپایدار میان عصر یخبندان و زمان حال.

زیست‌شناسان به ما گفته‌اند که همۀ زندگی جنگ و جدال است و تنازع بقایی میان افراد، گروه‌ها، ملت‌ها، هم‌پیمان‌ها، و انواع؛ مورخان به ما گفته‌اند که پیشرفت، پنداری است که شکوه و افتخار آن به انحطاطی گریزناپذیر ختم می‌شود.

روان‌شناسان به ما گفته‌اند که اراده و خویشتن، ابزاری ناتوان برآمده از وراثت و محیط هستند، و روحِ فسادناپذیر هم چیزی نیست مگر التهاب گذرای مغز.

انقلاب صنعتی خانه را نابود کرد، و کشف داروهای ضد آبستنی، خانواده، کهنسالان، اخلاق و شاید ــ به‌واسطۀ بی‌ثمری هوش ــ نسل‌ها را نابود می‌کند.

عشق، به تراکم جسمانی تجزیه و تحلیل می‌شود، و ازدواج هم به یک آسایش روانی موقت تبدیل می‌شود که فقط کمی بالاتر از بی‌قیدوبندی جنسی است.

دموکراسی به چنان فسادی دچار شده که فقط خدا می‌داند؛ و رویاهای جوانی‌مان در مورد آرمانشهر سوسیالیستی، با این حرص و سیری‌ناپذیریی که در آدم‌ها می‌بینیم، هر روز بیشتر رنگ می‌بازد.

هر اختراعی قدرتمندان را قوی‌تر می‌کند و ضعیفان را ضعیف‌تر؛ هر روال ماشینی،‌ جای انسان‌ها را می‌گیرد و به ترس و وحشت از جنگ دامن می‌زند.

منبع : https://jozvepro.com/product/darbareye-maniye-zendegi/

دانلود کتاب تاریخ روانشناسی نوین علی اکبر سیف PDF

دانلود کتاب تاریخ روانشناسی نوین علی اکبر سیف PDF توسط وب سایت جزوه پرو برای شما عزیزان تهیه شده است ، کتاب تاریخ روانشناسی نوین شولتز توسط علی اکبر سیف، حسن پاشا شریف، خدیجه علی آبادی، جعفر نجفی وند به زبان فارسی ترجمه شده است.

از چاپ نخست ترجمه فارسی ویرایش چهارم (1987) کتاب تاریخ روانشناسی نوین هشت سال میگذرد از آن تاریخ تا کنون این ترجمه سه بار تجدید چاپ شده و هر بار مورد استقبال استادان، مدرسان دانشجویان و سایر علاقه مندان روانشناسی و رشته های وابسته قرار گرفته است.

ما خوشحالیم که اکنون ترجمه ویرایش ششم کتاب (1996) را در اختیار علاقه مندان میگذاریم چنان که در پیشگفتار مؤلفان آمده این کتاب در ویرایش ششم مورد تجدید نظر کلی واقع شده و بسیاری مطالب آن تغییر کرده و مطالب زیادی به آن افزوده شده است.

امتیازهای کتاب

1. این کتاب کمتر به فلسفه پرداخته و بیشتر سیر تحول روانشناسی علمی را بررسی کرده است.

2. محتوای کتاب از یک جامعیت نسبی برخوردار است و تقریباً تمامی دیدگاهها و مواضع فکری روانشناسی را در بر میگیرد.

3.موضوعهای بحث شده در کتاب به طور کاملاً نظامدار و در یک توالی منطقی ارائه شده اند.

4. این کتاب تقریباً از تمامی ویژگیهای خوب یک کتاب درسی دانشگاهی بر خوردار است.

فهرست مطالب کتاب تاریخ روانشناسی نوین علی اکبر سیف

فصل 1: مطالعه تاریخ روانشناسی

فصل 2: تاثیر های فلسفه بر روانشناسی

فصل 3: تاثیر مطالعات فیزیولوژیکی بر روانشناسی

فصل 4: روانشناسی جدید

فصل 5: ساخت گرایی

فصل 6: کارکرد گرایی ، تاثیرات پیشین

فصل 7: کارکرد گرایی ، تدوین و بنیان گذاری

فصل 8: کارکرد گرایی ، روانشناسی کاربردی

فصل 9: رفتار گرایی ، تاثیر های اولیه

فصل 10: رفتار گرایی ، آغاز ها

فصل 11: رفتار گرایی ، بعد از تاسیس

فصل 12: روانشناسی گشتالت

فصل 13: روانکاوی ، آغازها

فصل 14: روانکاوی ، مخالفان و جانشینان

فصل 15: روانشناسی انسان گرایی و شناختی

فصل 16: جنس و نژاد در تاریخ روانشناسی

منبع: https://jozvepro.com/product/tarikhe-ravanshenasi-novin/

دانلود کتاب ریاضیات و کاربرد آن در مدیریت و حسابداری هادی رنجبران PDF

دانلود کتاب ریاضیات و کاربرد آن در مدیریت و حسابداری هادی رنجبران PDF توسط وب سایت جزوه پرو برای شما عزیزان تهیه شده است ، کتاب براساس سرفصل های مصوب دانشگاهی برای درس ریاضیات رشته های مدیریت و حسابداری، طوری تألیف و تدوین شده است که می توان از آن به عنوان یک منبع جامع درسی و خودآموزی کامل جهت فراگیری تعاریف، مفاهیم و قضایای ریاضی استفاده کرد.

سعی بر این است که مفاهیم درسی با یک مثال شهودی و به ساده ترین زبان ممکن بیان شود. در مواردی که وجود شکل درک مفاهیم را آسان می کند، شکل های مناسبی نیز ترسیم شده است.

ترکیب مفاهیم به گونه ای است که هر یک یا چند مفهوم پیش نیاز مفاهیم بعدی باشد تا امکان جمع بندی و برقراری ارتباط بین مفاهیم آموخته شده فراهم شود.

قضایا و نتایج مهم درس داخل کادرهای قرار داده شده تا مورد توجه واقع شود

در هر بخش طرح مثال های فراوان بر حسب موضوع از آسان به سخت، ضمینه افزایش یادگیری و تفهیم مطالب را فراهم آورده است.

در فصل 12 کاربردهای ریاضیات در بازرگانی و اقتصاد، از جمله مفاهیم کشش، توابع درآمد،…، راه های محاسبه رشد و مسیر متغیرها در طول زمان آورده شده است.

نکته ها و تذکرها ی لازم برای حل تست و اطلاعاتی فراتر از کتاب درسی بیان شده تا دانشجویان بتوانند در حداقل زمان ممکن به این گونه سوال ها پاسخ دهند.

برای کسب مهارت بالا و تسلط کامل بر مفاهیم درسی هر فصل از کتاب، شامل تعداد نسبتاً زیادی تست استاندارد است.

برای این دانشجو بتواند ارزیابی صحیح و کاملی از آموخته های خودداشته باشد، تست های آزمون کارشناسی ارشد از سال 1385 تا کنون به صورت آزمون های جامع در فصل 13 گنجانده شده است.

همه مسائل و تست ها دارای پاسخ های تشریحی بوده و در بسیاری از موارد بیش از یک راه حل برای آنها آورده شده است، به گونه ای که کتاب حاضر را به صورت راهنمای جامع برای تدریس در آورده است.

فهرست مطالب

فصل 1: مجموعه ها

فصل 2: بسط دو جمله ی

فصل 3: تابع

فصل 4: حد و پیوستگی

فصل 5: مشتق

فصل 6: انتگرال

فصل 7: بردار، خط و صفحه

فصل 8: ماتریس و دترمینان

فصل 9: توابع چند متغیره

فصل 10: معادلات دیفرانسیل

فصل 11: دنباله و سری

فصل 12: کاربرد ریاضیات

فصل 13: آزمونهای جامع

منبع: https://jozvepro.com/product/riyaziyat-karborde-modiriat-hesabdari/